Charakteristika a zameranie školy
Charakteristika školy
Základná škola s materskou školou v Smolníku je plne organizovaná, vzdeláva žiakov v 1. až 9. ročníku. V súčasnosti sa v škole vzdeláva 111 žiakov v 9-tich triedach. Budova školy sa nachádza v intraviláne obce, je z roku 1953. Pôvodne slúžila ako banské učilište. V súčasnosti výchovno-vzdelávací proces prebieha v dvoch samostatných budovách. Prvý ročník, druhý ročník a školský klub sú v priestoroch materskej školy, ostatné ročníky sú v hlavnej budove.
V priestoroch materskej školy je okrem bežných tried k dispozícii
klubovňa, ktorú plánujeme dovybaviť výpočtovou technikou, dataprojektorom, minivežou, DVD prehrávačom a televízorom pre skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu v prvých dvoch ročníkoch.
Škola má zriadené a využíva tieto odborné učebne:
telocvičňu,
odbornú učebňu pre vyučovanie jazykov pre žiakov s notebookom pre učiteľa, dataprojektorom, minivežou, plánujeme ju doplniť knižným fondom na cudzie jazyky,
učebňu výpočtovej techniky (12 počítačov),
školské dielne,
odbornú učebňu (prednášková miestnosť), ktorú využívame aj na besedy.
Tieto odborné učebne umožňujú plne realizovať učebné osnovy a zvolené učebné varianty.
Škola má k dispozícii
školskú jedáleň
školský pozemok
školské ihrisko
Celkový zámer školy
Základným cieľom je zabezpečenie zachovania vzdelávania v obci, preklenutie obdobia znižovania počtu žiakov zabezpečením moderného vzdelávania so zameraním sa na nadané deti a šikovné deti z rómskeho prostredia celého regiónu, ktorých rodičia majú záujem o vzdelávanie svojich detí a postupne pre týchto žiakov vytvorenie možnosti pre štúdium v našej škole.
Pre potreby práce s rómskou komunitou dokončenie rekonštrukcie priestorov hospodárskej budovy na komunitné centrum so zabezpečeným vstupným filtrom a ambulanciou detského lekára a ponúknutie možnosti trávenia voľného času aj pre dôchodcov z obce.
Dokončenie zmeny tradičnej školy na školu reflektujúcu potreby 21. storočia aj na druhom stupni školy, vytvorenie možností po skončení povinnej primárnej a nižšej sekundárnej časti vzdelávania v nižšom ročníku doplniť si v súlade s platnou legislatívou daný stupeň vzdelania, umožnenie postupného celoživotného vzdelávania a pokračovanie činnosti v oblasti neformálnej výchovy a vzdelávania v čase mimo vyučovania.
Pokračovanie v stabilizovaní a zlepšovaní celkovej klímy v škole, potláčanie patologických javov, prevencia drogových závislostí, bezodkladné riešenie týchto problémov.
Posilnenie existujúceho pracovného tímu, podpora a výrazné odlíšenie aktívnych a tvorivých zamestnancov od ostatných zamestnancov.
Udržiavanie a posilňovanie vybudovaných vzťahov s rodičmi, komunitou karpatských Nemcov a pokračovanie úzkej spolupráce so spolkami a občianskymi združeniami v obci a regióne.